امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

آموزش ترفندهای ویندوز7 و سایر ویندوز ها
نویسنده : نازنین تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391

 

آموزش مراحل نصب ویندوز 7

 ابتدا سی دی ویندوز را در داخل سی دی رام بگذارید.

سپس کامپیوتر را ریستارت کنید.
پس از ریستارت زمانی که به این صفحه رسیدید، چند دکمه را به دلخواه فشار دهید.

 
سپس با این صفحه روبرو می شوید:
 
صبر کنید تا فایل های نصب، لود شوند.
زمانی که به این مرحله رسیدید، Language to install را به English و Time and currency format و Keyboard or input method را به Persian تغییر دهید. سپس روی Next کلیک کنید.
 

در این مرحله بر روی Install now کلیک کنید.

نوع ویندوزی را که می خواهید نصب کنید را مشخص کنید. ما به شما، Windows 7 Ultimate یا Professional را پیشنهاد میکنیم. پس از انتخاب بر روی Next کلیک کنید.
 
بر روی تیک کنار I accept the license terms کلیک کنید و بعد Next را بزنید.
 
در این مرحله اگر می خواهید یکی از ورژن های ویندوز را به ویندوز سون آپگرید کنید، بر روی گزینه ی Upgrade کلیک کنید. در غیر این صورت اگر می خواهید ویندوز جدیدی نصب کنید بر روی (custom (advanced کلیک کنید.
 
درایوی که می خواهید در آن ویندوز سون را نصب کنید را انتخاب کنین. برای فرمت، حذف و ... هر پارتیشن (درایو) بر روی (Drive options (advanced کلیک کنید. پس از پارتیشن بندی بر روی Next کلیک کنید.
 
صبر کنید تا مراحل نصب ویندوز طی شود!!!
 
 
پس از نصب، کامپیوتر به صورت اتوماتیک ریستارت می شود و سپس شما با این صفحه روبرو می شوید.
 
و بعد با این صفحه:
 
در این مرحله شما باید اسم کامپیوتر و یک یوزرنیم تعیین کنید.
در فیلد اول، اسم یوزر نیم مورد نظر و در فیلد دوم اسم کامپیوتر
 
در این مرحله اگر شما بخواهید می توانید برای یوزر نیمی که در مرحله ی قبل تعیین کردید، پسوردی انتخاب کنید.
در فیلد اول پسورد را بنویسید.
در فیلد دوم پسورد را تکرار کنید.
در فیلد سوم اگر خواستید، می توانید کلمه ای را به عنوان یادآور پسورد، انتخاب کنید.
 

در این مرحله رمزی که برروی جلد سی دی ویندوز می باشد را وارد کنید.
درصورتی که رمزی ندارید تیک گزینه ی Automatically activate Windows when I'm online رو برداريد و پس از نصب ویندوز با نرم افزاری اکتیو کردن ویندوز 7 ، ویندوز خود را قانونی کنید.

 

در این مرحله بر روی Use recommended settings کلیک کنید.
 
اینجا باید محدوده ی زمانی ای که می خواهید را انتخاب کنید.
 
سپس بر روی Public network کلیک کنید.
 
صبر کنید تا تنظیمات اعمال شود...
 
 
ويندوز شما نصب گرديد.

                        

روش غیر فعال کردن start up  

زمانی که دکمه روشن کامپیوتر را می زنید چندین برنامه هستند که به صورت پیشرض می خواهند همزمان بالا بیایند و آماده به کار شوند . در واقع هرچه نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوتر بیشتر باشد زمان بیشتری برای بالا آمدن ویندوز گرفته می شود . برخی از نرم افزارها به طور اتوماتیک خود را درلیست Startup قرار می دهند که با چند مرحله کار از شر آنها خلاص می شوید .

برای این کار به منوی Start بروید و Run را باز کنید . در آنجا عبارت msconfig را تایپ نمایید تا یک پنجره ظاهر شود ( این دستور و فرآیند در ویندوزهای xp ، ۷ و ویستا قابل اجراست ) .   

   cfvgbhjk.png

گزینه Startup را انتخاب کنید . در اینجا لیست تمام برنامه هایی که موقع استارت ویندوز بالا می آیند را مشاهده می کنید . می توانید با برداشتن تیک کنار آنها از شرشان خلاص شوید و به سرعت بوت ویندوز کمک کنید . بعد از اعمال این فرآیند از شما در مورد ری استارت کامپیوتر سوال می شود که بهتر است آن را تایید کنید و اگر لازم نمی بینید گزینه Exit without restart را بزنید .

fdghjkl.png

از این به بعد بر سرعت بوت آپ کامپیوتر شما افزوده می شود                                                                       

 

 

طریقه مخفی کردن فایلها و پوشه ها به 2 روش

 

1 بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه ی properties را انتخاب کنید.

 

از کادری که باز می شود روی hidden کلیک کنید تا علامت دار شود.روی ok کلیک کنید.

 

از کادری که باز می شود گزینه ی دوم را انتخاب کنید تا همه فایل ها و پوشه های زیر مجموع این پوشه مخفی شوند

 

گزینه ی:apply changes to this folder subfolder and files

 

دیدن پوشه ها و فایل های مخفی:

 

در هر پنجره ای که هستید،از منوی tools گزینه ی folder option… را انتخاب کنید.

 

از کادری که باز می شود روی view کلیک کنید.

 

از این قسمت گزینه show hidden files and folders  را انتخاب کنید و ok را کلیک کنید.

 

باز گرداندن به حالت مخفی:

 

در این قسمت همان مراحل دیدن پوشه ها و فایل های مخفی را طی کنید ولی به جای show hidden files and folders  گزینه ی do not show hidden files and folder  را انتخاب کنید و ok را کلیک کنید.   

 

          2 .  برای اینکه  فولدری را پنهان کنید که فقط خودتان از آن خبر داشته باشید باید به روش زیر عمل کنید . اول فولدر مورد نظر خود را به حالت Rename در بیاورید یا اگر هم بخواهید سریعتر عمل کند از کلید F2 در صفحه کلید استفاده کنید . سپس دکمه ی Alt را  نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید و اینتر بزنید. خوب حالا فولدر شما بی نام شد. برای اینکه آیکنش را هم غیب کنید ، روی پوشه راست کلیک کنید و Properties را کلیک کنید . سپس از پنجره ی باز شده روی تب Customize کلیک کنید و بعد روی دکمه ی Change icon کلیک کنید. در میان آیکن ها یک فضای خالی هست در صورتی که این فضای خالی خودش یک آیکن است .آنرا انتخاب می کنید و پنجره ها را OK می زنید. حال فولدر شما غیب شده  و دیگر کسی نمی تواند فولدر شما را باز کند. 

 

اميدوارم اين مطلب براي شما كاربران عزيز مفيد واقع شود.

 

 

 

                                 آموزش ایجاد یک پوشه بدون اسم + آموزش ایجاد دو پوشه با نام یکسان     

براي اين منظور بر روي پوشه یا عکس مورد نظر راست كليك كرده و از منوي باز شده ، گزينه Rename را انتخاب كنيد، سپس دكمه Alt را نگه داريد و از قسمت اعداد صفحه كليد مقدار 0160 را تايپ كنيد وكليد  Alt را رها كرده و دكمه Enter را فشار دهيد تا يك آيكن یا عکس بدون نام داشته باشيد

 برای ایجاد دو عکس یا ایکون با نام یکسان  در یک فایل بعد از اینکه اسم یکی از عکسها را وارد کردید بر روی عکس بعدی راست کلیک کنید و گزینه Rename را انتخاب کنید و اسم مورد نظر خود را که همان اسم عکس اول است را بنویسید و بعد کلید Alt را نگه دارید و عدد 255 را وارد کنید و کلید Alt را رها کنید و دکمه Enter را فشار دهید حالا دو فایل یا عکس با نام یکسان دارید                                                                                                    

 

اضافه کردن run به منوی استارت ویندوز ویستا و 7

در صورتی که از ویندوز ویستا یا سون استفاده می‏کنید، حتما می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و سون  نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستایا سون بازیابی کنید.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس   در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و سون نیز کارایی مشابه Run را دارد.                                        

 

 

تغییر صفحه ورودی ویندوز7

 استفاده از نرم افزار:
این روش به راحتی
دانلود این نرم افزار و اجرای آن است! به همین راحتی. بعد از اجرای این برنامه که حتی نیاز به نصب هم ندارد، با انتخاب دکمه ی Change logon screen، عکس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و لذت ببرید. عکس زیر محیط این برنامه و صفحه ی Logon کامپیوتر بنده را نشان می دهد.

تغییر پس زمینه صفحه ورود به ویندوز 7

 



چگونه صفحات وب را بصورت سه بعدی مشاهده کنیم؟
یکی از قابلیت‌‌هایی که در نسخه جدید مرورگر فایرفاکس یعنی نسخه ۱۱ وجود دارد، امکان مشاهده صفحات وب به صورت کاملاً سه‌‌بعدی است!

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ناریا، شما علاوه بر مشاهده صفحه به صورت سه‌‌بعدی، امکان چرخش ۳۶۰ درجه صفحه توسط ماوس را نیز دارید. در این مقاله قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.
بدین منظور:کافی است در صفحه‌‌ای که دوست دارید آن را به صورت سه‌‌بعدی ببینید، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را فشار دهید و یا این‌‌که از منوی Firefox، به Web Developer رفته و Inspect را انتخاب نمایید (در سیستم‌‌عامل Mac می‌‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command+Shift+M استفاده نمایید).

در نواری که در پایین مرورگر نمایان می‌‌شود بر روی دکمه ۳D کلیک کنید.

خواهید دید که صفحه حالتی سه‌‌بعدی پیدا می‌‌کند. اکنون می‌‌توانید این صفحه را توسط ماوس بچرخانید و آن را از زاویه‌‌های مختلف ببینید.
دقت کنید این مقاله فقط در نسخه ۱۱ به بالای مرورگر فایرفاکس امکان‌‌پذیر است.

همچنین در صورتی که دکمه ۳D در مرورگر شما وجود ندارد، بایستی درایور کارت گرافیک خود را به‌‌روزرسانی نمایید تا مرورگر از قابلیت WebGL پشتیبانی نماید.
 

 

 



افزودن ComputerوDocumentsبه تسکبار ویندوز7
نویسنده : نازنین تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7یکی از قابلیت‌هایی که برای اولین‌بار در ویندوز 7 شاهد آن بودیم، قابلیت چسباندن یا در اصطلاح سنجاق کردن (Pin) برنامه‌ها به تسک‌بار (Taskbar) یا نوار وظیفه ویندوز 7 است. بدین صورت که کافی است بر روی آیکن برنامه در تسک‌بار، راست کلیک کنید و گزینه Pin this program to taskbar را انتخاب کنید تا در صورت بسته شدن پنجره برنامه، آیکن آن جهت دسترسی سریع‌تر همواره در تسک‌بار موجود باشد. اما اگر این کار را برای پنجره Computer و Documents انجام دهید، عمل سنجاق شدن انجام می‌گیرد. اما وقتی بر روی آیکن مورد نظر کلیک می‌کنیم، به جای پنجره Computer یا Documents، پنجره Libraries باز می‌شود. در این ترفند قصد داریم کاری کنیم تا به جای باز شدن پنجره Libraries، پنجره Computer یا Documents باز شود. همچنین نحوه چسباندن سایر پوشه‌های مهم نظیر Control Panel و پوشه‌های دلخواه دیگر را نیز فرا خواهید گرفت.


 

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید.
سپس (ترفندستان) به All Programs > Accessories رفته و بر روی Windows Explorer راست کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Shortcut بروید.
اکنون محتویات قسمت Target را پاک کنید. سپس در صورتی که قصد دارید Computer به تسک‌بار سنجاق شود، عبارت زیر را Copy کرده و در قسمت Paste ،Target نمایید:
%windir%explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
به جای عبارت فوق از این عبارت هم می‌توانید استفاده کنید:
%windir%explorer.exe shell:MyComputerFolder
سپس پنجره را OK کنید.
اکنون در صورتی که Computer را باز کنید و بر روی آیکن آن در تسک‌بار راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب نمایید، با بستن پنجره Computer و کلیک بر روی آیکن Pin شده، مشاهده خواهید کرد که پنجره Computer باز می‌شود.
 


 



به وبلاگ خود خوش امدید
نویسنده : نازنین تاریخ : 1 فروردين 1387

امیدوارم مطالبی را که در وبلاگ گذاشتم مورد استفاده تان قرار گرفته شده باشند.

                   



صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به آموزش ترفندهای کاربردی در ویندوز7 و سایر ویندوزها مي باشد.